انشا 98

انشا 98,انشا پایه هفتم,انشا پایه هشتم,انشا پایه نهم,انشا پایه دهم,انشا پایه یازدهم,انشا پایه دوازدهم,انشا رایگان

انشا 98

انشا 98,انشا پایه هفتم,انشا پایه هشتم,انشا پایه نهم,انشا پایه دهم,انشا پایه یازدهم,انشا پایه دوازدهم,انشا رایگان

آخرین نظرات

متن ادبی درباره باز فیلش یاد هندوستان کرد نگارش دوازدهم

رضا احمدی | شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ب.ظ

متن ادبی درباره باز فیلش یاد هندوستان کرد نگارش دوازدهم

گسترش مثل باز فیلش یاد هندوستان کرد صفحه 27 نگارش دوازدهم

مثل نویسی صفحه 27 مثل نویسی صفحه 27 دوازدهم پاسخ مثل نویسی صفحه 27 جواب مثل نویسی صفحه 27 دوازدهم مثل نویسی صفحه 27 دوازده تجربی درباره باز فیلش یاد هندوستان کرد در مورد باز فیلش یاد هندوستان کرد مثل نویسی باز فیلش یاد هندوستان کرد مثل نویسی باز فیلش یاد هندوستان کرد پایه دوازدهم مثل نویسی صفحه 27 باز فیلش یاد هندوستان کرد مثل نویسی صفحه 27 دوازدهم باز فیلش یاد هندوستان کرد مثل نویسی باز فیلش یاد هندوستان کرد صفحه 27 دوازدهم بازبینی مثل باز فیلش یاد هندوستان کرد گسترش مثل باز فیلش یاد هندوستان کرد گسترش مثل باز فیلش یاد هندوستان کرد صفحه 27

انشا درباره ضرب المثل صفحه 27 نگارش پایه دوازدهم | باز فیلش یاد هندوستان کرد



مقدمه : معنی و مفهوم اصلی این ضرب المثل این است که : به یاد چیزی یا کسی در گذشته بیفتی و شوق بازگشت به آن را داشته باشی.

تنه ی انشا : در دوران گذشته ، پسر جوانی در خانواده ای زندگی میکرد و همیشه و همه جا از هرچیزی ناامید بود و زندگی را به کام خودش تلخ کرده بود. از کودکی تا جوانی که فقط غصه میخورد و نه درسی میخواند و نه بازی میکرد نه هیچی.

مدام در فکر بود و زندگی را به خودش زهر کرده بود. بزرگ شد و زن گرفت و بچه دار هم شد. اما چنان زندگی را به خود و همسرش تلخ کرد که زنش از او طلاق گرفت و بچه هایش را هم با خود برد. این مرد جوان الان پیر شده بود و خیلی غصه داشت.

مدام گریه میکرد و زاری و اشک میریخت که چرا اینگونه شد.

خلاصه در یک روزی که پیرمرد با عصای خود به پارکی رفت و نشست و به زندگی دیگران نگاه میکرد. دید که بچه های کوچک در پارک میدوند و میخندند و شادی میکنند . نوجوانان به مدرسه میروند و با همدیگر بحث درسی داشتند و میخندیدند. جوانان را میدید که بعضی ها در سرکار بعضی ها در دانشگاه و یعضی ها هم دست زن و بچشان را گرفته بودند و آمده بودند پارک برای لذت بردن از زندگی.

به یاد خودش افتاد و آهی کشید و گفت ای جوانی یادت بخیر. فهمید که خودش باعث شده که اینطور پیر شود و زندگی را بر خود زهر کند.

نتیجه گیری : اصطلاحا در این موقع میگویند که فیلش یاد هندوستان کرده و یاد جوانی خودش افتاده است.



منبع : سایت مرجع انشا - آدرس این صفحه در سایت اصلی / کلیک کنید



نظرات  (۱)

سلام و درود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی